Stres w pracy? Nie, Dziękuję!

Kampania „Stres w pracy? Nie, Dziękuję!” to ogólnoeuropejska inicjatywa koordynowana przez Europejska Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA). Kierowana jest do przedsiębiorców, którzy swoimi działaniami poprawiają warunki pracy w zakładach pracy. Głównym celem kampanii jest promowanie zarządzania stresem i zagrożeniami psychospołecznymi związanymi z pracą, i tym samym zapobieganie negatywnym skutkom, jakie niosą za sobą dla pracowników, pracodawców, a w dłuższej perspektywie również dla gospodarki. Skuteczna kontrola zagrożeń psychospołecznych prowadzi do stworzenia bezpiecznego i zdrowego środowiska pracy, co bezpośrednio przekłada się na większą efektywność pracowników oraz pracodawców, i tym samym na lepsze wyniki firmy.

 

Stres w miejscu pracy występuje wtedy, kiedy osoby pracujące – pracownicy i pracodawcy – odczuwają dyskomfort psychiczny dot. warunków i/lub wymagań pracy w sytuacji, w której w danym momencie warunki i wymagania te przekraczają ich możliwości. W Europie stres zajmuje drugie miejsce wśród najczęściej zgłaszanych problemów zdrowotnych związanych z pracą zawodową. Szacuje się, że ponad utraconych dni roboczych może być spowodowanych stresem związanym z pracą.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia Pracy zaprasza do składania wniosków
w ramach kolejnej edycji Europejskiego Konkursu Dobrych Praktyk w dziedzinie BHP. W tej edycji przewidzianej na lata 2014 -2015 nagrody zostaną przyznane przedsiębiorcą, którzy wyróżnią się skutecznością w zakresie oceny i eliminowania lub stresu i innych zagrożeń psychospołecznych w miejscu pracy.

Kto może wziąć udział w kampanii?

W kampanii „Stres w pracy? Nie, Dziękuję!” mogą wziąć udział wszystkie organizacje i osoby indywidualne na szczeblu lokalnym, krajowym i europejskim.

Więcej informacji na stronach:

www.stres.ciop.pl
www.healthy-workplaces.eu

 

Urszula Barańska
Oddział Nadzoru Higieny Pracy i Ochrony Radiacyjnej
Data wprowadzenia: 9 czerwca 2014
Data ostatniej aktualizacji: 9 czerwca 2014